Zkroťte své emoce pomocí jógy

Zkroťte své emoce pomocí jógy

„Jóga je skvělá“, slýcháváme poslední dobou ze všech stran. Ale proč, co za tím je? Jóga je totiž velmi širáky pojem a každý si v ní může najít něco jiného. Kromě tisíců jógových pozic, mezi kterými je potřeba zvolit ty správné právě pro vás, nabízí jóga především duchovní rovinu. V dětské józe (a nejen v ní) bychom ale měli méně mentorovat a více jít dětem příkladem svým vlastním chováním. Nejvíc se toho naučí nápodobou, a to nejen cviky, ale vše, co se za nimi skrývá a ohleduplně zacházet se svým tělem, ale i emocemi.

Když jsi naštvaný/á, zacvič si kobru

Lehni si na bříško. Dlaně dej vedle ramen, čelo polož na zem. Představ si, že jsi kobra, kterou právě někdo probudil a vůbec se jí to nelíbí. Pořádně se zamrač a s nádechem pomalu zvedni horní část trupu od země, bříško se stále dotýká země. Nezakláněj ale hlavu. Během výdech nahlas a dlouze zasyč, pořádně naštvaně. Můžeš přitom pomalu otáčet hlavu z jedné strany na druhou, ať tě všichni v okolí slyší.

Pak opět vrať čelo na zem, zavři oči a na chvilku si odpočiň. Po chvilce udělej ten samý cvik, jen už jsi kobra vyspaná a spokojená, syčíš tedy potichu a radostně s lehkým úsměvem.

Když se bojíš, zacvič si draka

Začni na čtyřech v pozici kočky. Přesuň chodidlo jedné nohy až mezi dlaně tak, aby byly vedle sebe pravá ruka, chodidlo a levá ruka. S nádechem pomalu zvedni trup a vzpaž ruce. Stane se z tebe drak, co se ničeho nebojí a pokud je to potřeba, je připravený k boji. Nevytáčej boky a dívej se hrdě přímo před sebe. Vystřídej obě nohy a v pozici nebojácného draka zůstaň stejnou dobu i na druhé straně.

Když tě často něco rozhodí, zkus si cvičit strom

Postav se do stoje spojného. Přenes váhu na jednu nohu, chodidlo druhé nohy zvedni nad zem. Zkus udržet rovnováhu a stát na jedné noze pevně, jako bys měl/a kořeny hluboko v zemi. Kořeny jsou to, co tě dělá silným stromem, který neporazí žádná vichřice. Pokrčenou nohu opři chodidlem o vnitřní stranu kotníku, lýtka nebo stehna stojné nohy. Dívej se před sebe na jeden bod a klidně dýchej. Pokud udržíš rovnováhu, s nádechem si vzpažením rukou udělej korunu stromu. Stejně dlouhou dobu zůstaň v pozici stromu i na druhé noze.

Když jsi unavený/á, zacvič si zajíce

Představ si, že jsi zajíc, který celý den hopkal a potřebuje si na chvilku odpočinout. Najdi si bezpečné místo, posaď se na paty, kolena dej mírně od sebe. Vzpaž ruce a pažemi si překryj uši. Tak budeš mít dlouhá ouška jako zajíc. S výdechem pomalu předkláněj horní část těla, zadeček zůstává stále na patách. Polož si dlaně, čelo a lokty na zem a úplně se uvolni. Odpočívej a klidě dýchej až do zad a do stran.

Článek byl napsán pro Pravý domácí časopis.

Autor: Hanka Luhanová

Sledujte nás