Jógové tipy na cvičení III

Jógové tipy na cvičení III

Krásný slunečný a barevný den všem našim jogínkám a jogínům!
I když nám současná situace stále nedovolí setkávat se spolu na lekcích, myslíme na vás a alespoň virtuálně si společně můžeme zacvičit.

Připravili jsme si pro vás tematickou podzimní „stromovou“ lekci, která bude šumět po listech a vonět po jehličí. Věděli jste, že letos se poprvé
 Stromem roku stal ovocný strom, konkrétně jabloň?

Strom

Cvičení stromu rozvíjí smysl pro rovnováhu, prohlubuje soustředění a přináší klid. Posiluje nohy a svaly trupu.

  1. Postav se do pozice hory. Celá chodidla přilep k podložce, zvedni prsty u nohou, roztáhni je co nejvíce do strana polož zpět. Chodidla budou tvé kořeny.
  2. Pak přenes váhu na jednu nohu a druhou zvedni mírně od země. Noha, na které stojíš je tvůj kmen. Chodidlo zvednuté nohy polož na kotník stojné nohy a koleno pokrčené nohy směřuj do strany, jako by to byla větev tvého stromu.
  3. Odtlač se od svých kořenů vzhůru, protáhni ruce nad hlavu a vytvoř z nich svou korunu stromu. Klidně dýchej a dívej se před sebe na jeden bod. Pokud je pozice pro tebe jednoduchá, můžeš pokrčenou nohu opřít pod nebo nad kolenem stojné nohy a jakmile získáš stabilitu, můžeš zkusit v pozici stromu i zavřít oči.
  4. Stejně dlouho nebo i déle, udělej pozici stromu na druhé noze.

Hra od Hanky

Kolik různých stromů ze svého těla vytvoříš? Zkus úzký a vysoký topol, jehličnatou borovici nebo třeba nízký keř. Pokud je vás na cvičení víc, můžete vzájemně hádat, jaký strom jste.

Stromová relaxace

Na závěr lekce nesmí chybět relaxace, ani dnes vás o ní neochudíme. Tentokrát ji pro vás namluvila Hanka. 

Doufáme, že jste si s námi dnešní lekci užili, načerpali trochu klidu a rovnováhy do svých dní.

Opatrujte se a především buďte zdrávi! 

NAMASTÉ

Hanka, Míša, Kája a Zdena Elis.  

Sledujte nás