Jógové tipy na cvičení II

Jógové tipy na cvičení II

Tento týden bychom se s vámi rádi podělili o další část naší lekce, kterou jsme měli v plánu s dětmi cvičit na lekcích.

K podzimním propršeným dnům neodmyslitelně patří lenošení pod dekou a sladké nicnedělání. A k tomu se skvěle hodí pozice Pecivála!

Pecivál

Nejen, že se u něho pořádně protáhneme a posílíme si naše tělo. Ale můžeme si i příjemně odpočinout s relaxací od Káji. Ještě před cvičením si dejte na topení nahřát malý polštářek, který se vám bude hodit právě na závěr cvičení 🙂

Na peciválovi je důležité, abychom ho cvičili opravdu pomalu a „líně“. Zkuste do cvičení zapojit i rodiče nebo sourozence, určitě se jim to bude také líbit. Najděte si místo, kde můžete pohodlně cvičit a budete mít prostor přetáčet se na obě strany.

  1. Nejprve se pořádně protáhněte v leže na zádech. Jako když se protahujete ráno v posteli. S nádechem se vytáhněte za rukama i nohama a zpevněte celé tělo, s výdechem ho uvolněte. Můžete to několikrát zopakovat.
  2. Pak pokrčte jednu nohu, chodidlo opřete vedle kolene protažené nohy a začněte se přetáčet tak, že pokrčené koleno vede pohyb a snaží se přetočit přes koleno natažené nohy. Obě ramena se snažte co nejdéle nechat na podložce. Cvičte pomalu a dýchejte. Cítíte, jak se vám protahuje celá jedna strana těla?
  3. Jakmile se vám pokrčené koleno téměř dotkne podlahy, pomalinku do pohybu přizvěte i zbytek těla a pomalu a kontrolovaně se přetočte na bříško. Rameno, které přetáčíte, nechte udělat pohyb až jako poslední.
  4. Na chvíli si odpočiňte na břiše, představte si, že je pod vámi příjemně teplá pec. A pak se přetočte zpět na záda tak, že první začne pohyb rameno, postupně pomalu přidáte zbytek těla a koleno pokrčené nohy půjde jako poslední. Nezapomínejte dýchat do všech stran, dech vám pomůže k ještě většímu protažení celého těla.
  5. Pecivála udělejte i na druhou stranu, abyste měli protažené obě strany těla.

Když budete mít dostatek místa, můžete jako pecivál „válet sudy“ – pomalu a kontrolovaně. Tam i zpět.

Relaxace v peciválovi

Pokud jste si pecivála dostatečně procvičili, je čas na relaxaci od Káji. Užijte si ji! A kdykoliv budete chtít, ke cvičení i relaxaci se vraťte!

Relaxace pro pecivály
Sledujte nás